Co je content marketing

Content marketing je strategie zaměřená na tvorbu a sdílení hodnotného, relevantního a konzistentního obsahu s cílem přilákat a udržet si jasně definovanou cílovou skupinu. Místo přímého prodeje se snaží zákazníkům pomoci, vzdělávat je nebo je inspirovat – a tím si budovat důvěru a autoritu. 

Formy content marketingu 

  • Blogové články – budování organické návštěvnosti a pozic v SERPu 
  • E-booky, whitepapers – hlubší edukace a generování leadů 
  • Newslettery – pravidelný kontakt a udržení zájmu 
  • Videa a podcasty – budování vztahu a vyšší zapojení 
  • Případové studie a recenze – důkaz důvěryhodnosti 
  • Příspěvky na sociální sítě – zvýšení dosahu a zapojení komunity 

Cíle content marketingu 

  • Zvýšení návštěvnosti webu 
  • Podpora SEO a organického vyhledávání 
  • Vytváření leadů a budování databáze kontaktů 
  • Zvyšování důvěry a loajality zákazníků 
  • Podpora prodeje nepřímo (informační cestou) 

Proč je content marketing důležitý? 

Lidé jsou čím dál odolnější vůči tradiční reklamě. Kvalitní obsah jim ale přináší hodnotu – a pokud značka opakovaně poskytuje užitečné informace, zvyšuje se šance, že si ji zákazník v budoucnu vybere. 

Poslední aktualizace: