Obecné návody k serverům

Je možné kombinovat fyzické a virtuální servery?

Ano, můžeme vám postavit hybridní strukturu, která bude kombinovat obě možnosti a vy tak budete mít opravdu robustní infrastrukturu.

Bude mi server patřit nebo bude po celou dobu váš?

Server bude patřit naší společnosti a vy jej budete mít pronajatý. Po uplynutí jeho životnosti jej nahradíme novým serverem, abychom zachovali kvalitu a spolehlivost našich služeb. Původní server bychom vám pak nabídli k odkupu za symbolickou cenu nebo bychom jej ponechali ve struktuře jako vývojový server. Samozřejmě by se ale snížila cena za jeho pronájem na minimální částku.

Lze přidat výkon nebo storage serveru?

Ano, po dohodě můžeme například přidat RAM nebo disky a upravit částku za měsíční pronájem. Samozřejmě pouze pokud je na vše v serveru dostatek prostoru a je to technicky možné. Proto je dobré zvolit server s možností budoucího rozvoje. Případně můžeme do infrastruktury přidat další fyzický nebo virtuální server. 

Čekají mne neplánované investice?

Nečekají vás žádné jednorázové nebo nečekané investice do hardwaru. Pokud budete chtít zvýšit výkon již provozovaného serveru, rozpočítáme vám vše do měsíčních plateb.

Mohu u vás mít více serverů ve více datacentrech?

Ano, můžete. Využíváme služeb nejmodernějších datacenter společností T-mobile(DC7) a Superhosting(TTC2). Navíc máte možnost si zvolit také naše datacentrum v Bratislavě (SVK), pokud byste chtěli své servery více geograficky oddělit.

Proč nemáte vlastní datacentrum?

Vlastní datacentrum by pro nás znamenalo ztrátu nezávislosti a možnosti pro naše zákazníky zajistit výhodnou cenu. Díky konkurenci datacenter totiž můžeme rozhodovat, kde budou vaše servery, aniž bychom je museli zatížit fixními poplatky za vlastní datacentrum.

Mohu přejít na řešení se správou (managed)?

Pokud nechcete z jakéhokoli důvodu pokračovat s dedikovaným serverem, ale chtěli byste přejít na managed řešení, rádi vám pomůžeme. Zdarma navrhneme novou serverovou infrastrukturu a budeme ji pro vás spravovat. Aktuální serve od vás po dohodě převezmeme a vy navíc ušetříte čas a zaměstnance nebo externisty, kteří server dosud spravovali.

Jak rychle opravíte poškozený hardware?

Naši technici drží 24/7 dohled nad servery našich zákazníků. Pokud dojde k jejich nefunkčnosti, okamžitě problém řeší a v nejhorších případech utíkají do datacentra, aby poškozený HW vyměnili. Toto jsou schopni zvládnout zhruba do 4 hodin od detekce problému.

Bude můj server mým vlastnictvím?

Nebude a proto nebudete muset hradit případné opravy HW. Vše funguje jako operativní leasing u aut. Platíte si měsíční pronájem a o nic se nestaráte. Vše je na nás. Pokud ale projevíte zájem o server po uplynutí jeho životnosti, můžete si jej odkoupit za symboickou cenu a použít jej pro zálohování nebo jako server vývojový.

Budu mít k serveru fyzický přístup?

Po dohodě můžete navštívit váš server v datacentru za asistence našich techniků. Z bezpečnostních důvodů vás samotné k našim serverům samozřejmě pustit nemůžeme. Nedovolují to ani podmínky samotného datacentra.

Proč nelze zřídit server automaticky?

Standardní servery pro vás máme samozřejmě připravené. Přidanou hodnotou naší spolupráce se zákazníky je však kvalitní poradenství. Proto potřebujeme znát vaše potřeby, abychom společně zvolili to správné řešení pro váš projekt.

Mohu využít své licence, které jsem si dříve zakoupil?

Ano, dedikovaný server je pouze pro vás a je jen na vás, jak s ním budete pracovat.

Proč si nemohu vybrat jakýkoli HW?

Abychom byli schopni zachovat kvalitu našich služeb, musíme používat typově podobný hardware. Proto je nutné, abychom se společně shodli na značce a typu vybraného serveru. Jedině tak budeme schopni držet záložní komponenty a rychle řešit případné problémy.

Co je to vázanost?

Pro naši spolupráci je důležitá garance doby, po kterou bude zákazník server využívat. Jedině tak jsme schopni zákazníkovi nabídnout opravdu výhodnou cenu za pronájem serveru. Můžete si vybrat období 12, 18, 24 nebo 36 měsíců. Čím delší doba, tím nižší měsíční částka. V individuálních případech nabídneme i smlouvu bez závazku, ale to už s námi musíte nějakou dobu spolupracovat.

Kolik serverů mohu vytvořit?

Klient není omezen počtem vytvořených serverů (virtuálních počítačů). Jediným omezením je množství výkonu (CPU, RAM a úložiště) v modelu předplatného RRP. 

Jaký operační systém lze použít pro virtuální servery?

V katalogu naleznete všechny standardní stabilní verze operačního systému Linux – Debian, CentOS, Ubuntu… a samozřejmě také operační systém Microsoft Windows. Licencování systému Windows probíhá formou SPLA, tj. měsíčního pronájmu potřebných licencí. V případě požadavku na nestandardní operační systém je lze do systému přidat na žádost klienta nebo použít import vlastního operačního systému do katalogu pomocí rozhraní vCloud Director.

Bude server v mém vlastnictví?

Nebude – a to je dobře. Odpadávají Vám tak starosti s provozem, s amortizací a s nutností obnovování hardwaru. Díky pronájmu serverů u Webglobe máte k dispozici bez starostí aktuální hardware, neustále monitorovaný z hlediska výkonu, zabezpečení a dostupnosti.

Budu mít k serveru root přístup?

Ano. Jste pánem svého serveru. Z hlediska OS a aplikací si server spravujete sami. O údržbu a funkčnost hardwaru serveru se stará Webglobe.

Co když serverům vůbec nerozumím?

Pak je pro Vás virtuální managed server správná volba. Nakonfigurují Vám ho a na jeho provoz dohlédnou zkušení administrátoři, kteří zajistí, aby vše fungovalo, jak má. Na Vás zbyde jen zadávání požadavků přes jednoduchou administraci – stejnou jako u hostingu. Jen si projekty založíte na vlastním serveru a nebudete nic platit za hosting.

Co to znamená managed server?

Managed server je server se správou. Zákazník se o jeho provoz vůbec nemusí starat. Veškerý monitoring, hlídání funkčnosti a dostupnosti, zabezpečení a zálohování řeší administrátoři Webglobe. A stejně tak odbavují veškeré požadavky zákazníka.

 

Jak je to s modernizací hardwaru serverů?

Webglobe pravidelně obnovuje stroje, na kterých virtuální servery běží – typicky nejnovějšími modely osvědčených partnerů.

Jak navýším výkon svého serveru?

Server je neustále monitorován a zajištěn službou CAF (Customer's Application First), která mu dopřeje dostatek výkonu, když se dostane na hranici svého výkonu. V takových případech výkon zajistíme, parametry provozu zaznamenáme a Vás kontaktujeme s návrhem optimálního řešení.

Jak určím optimální konfiguraci serveru?

Konfiguraci serveru Vám pro začátek pomohou nastavit administrátoři Webglobe. Ovšem jeho skutečné nároky se projeví až za provozu. Není od věci výkon naddimenzovat, abyste měli jistotu naprosté funkčnosti. Od Webglobe navíc dostanete první 3 měsíce zdarma, což je více než dostatečná doba na otestování parametrů serveru. A k tomu máte až 30 dní ročně zdarma službu CAF (Customer's Application First), která Vám zajistí potřebný výkon i při nepředvídatelných špičkách provozu.

Jak vybrat správný server?

Záleží na velikosti projektu. Malému projektu stačí virtuální server. Střední projekt vyžaduje více virtuálních serverů zkombinovaných do infrastruktury. A největším projektům je vhodné dopřát ten nejvyšší výkon vyhrazený pouze pro ně.

Jaké serverové technologie používáte?

Administrátoři Webglobe se neustále vzdělávají, aby ovládali moderní technologie požadované zákazníky. Pokud jste na našem webu nenašli tu, kterou požadujete, nebojte se nás na ni zeptat. Možná už pracujeme na její implementaci.

Jaký je rozdíl mezi virtuálním a fyzickým serverem?

Fyzický server lze rozdělit na vícero virtuálních serverů. Výhodou virtuálního serveru jsou nižší náklady, rychlá škálovatelnost prostředků a nezávislost na hardware. Výhodou fyzického serveru je vyhrazení veškerého výkonu serveru pro daný projekt.

Kolik domén mohu na virtuálním serveru mít?

Počet domén na virtuálním serveru není omezený. To, co Vás limituje, je náročnost jednotlivých projektů na přidělený výkon. Ovšem i ten se dá průběžně zvyšovat.

Nepotřebuji už tolik výkonu. Mohu jej snížit?

Ano. Pokud jste si jisti tím, že nejde o nárazový výpadek provozu, pak je možné výkon serveru snížit. Nejspíš ho však pak bude třeba restartovat.

Zajímá vás ještě něco?

Obraťte se na nás. Ozveme se nejpozději do 24 hodin.

icon
V České republice
+420 603 111 111

Pondělí - pátek: 7:00 - 22:00
Víkendy: 8:00 - 18:00

icon
Na Slovensku
+421 2 581 010 62

Pondělí - pátek: 7:00 - 22:00
Víkendy: 8:00 - 18:00

icon
Na e-mailu
helpdesk@webglobe.cz

Odpovídáme vám do 24 hodin

Vstupte do světa domén

Každý správný web potřebuje doménu a kvalitní webhosting. Buďte online s námi.

Zajímají vás další témata?

V naší poradně toho naleznete přehledně rozstříděné informace z různých odvětví.

Přejít do poradny