20. 2. 2023
Tvorba webu

Jak vytvořit vlastní webové stránky: 3 věci, bez kterých se neobejdete

Co potřebujete, když si chcete vytvořit vlastní webové stránky bez pomoci programátora? Zde najdete kompletní seznam i s orientačními cenami. Ono je to jednoduché, protože ty položky potřebné pro tvorbu webu jsou v podstatě jen 3. A my si navíc ukážeme, že se to dá zvládnout i s dvěma (a dokonce i jen jednou).

Jan Dvořák
Web

Potřebuju k tomu nějaké speciální technické dovednosti?

Základem každé internetové stránky je kód: HTML, CSS, PHP a JavaScript. Ani jeden z těchhle termínu naštěstí znát nemusíte.

Existuje totiž snazší způsob, jak si vytvořit krásný a profesionální web.

Jmenuje se web editor. Umíte-li používat Word, Facebook nebo třeba Powerpoint, bude pro vás práce s web editorem hračka.

Krom web editoru potřebujete ještě doménu a webhosting, na kterém bude váš web sídlit. 

Vytvoři si web je jednoduché

Nákupní list pro tvorbu webu

Říkejme tomu nákupní list, ale pravda je, že ne všechno z toho musíte ve skutečnosti nakoupit.

Ve finále si můžete vytvořit vlastní webové stránky zdarma (jak si ukážeme později).

Ale popořadě. 

Toto jsou 3 věci, ze kterých se každý web na internetu skládá:

  1. 200–300 Kč ročně: doména, tzn. adresa, na které bude váš web sídlit – třeba mojewebovestranky.cz (více o tom, co je doména)
  2. 60–300 Kč měsíčně: webhosting, tzn. místo, kam své stránky nahrajete, aby byly on-line, tzn. něco jako hard disk (více o hostingu).
  3. 250–2 500 Kč měsíčně (nebo i zdarma): web editor (nebo pokročilejší CMS – redakční systém), tzn. on-line nástroj, v němž si své stránky vytvoříte (více o CMS).

S doménou a webhostingem získáte další super věc: vlastní nablýskaný profi e‑mail neboli webmail. Odteď můžete s klienty komunikovat třeba z jarda@varipivo.cz.

Co kdyby stačily jen 2?

Na vlastní webové stránky můžete dosáhnout ještě rychleji a snáze. 

Pro nováčky jsou pojmy jako doména nebo webhosting absolutní neznámá (a je pravda, že i pokročilí uživatelé mohou mít s jejich nastavením problémy). 

Proto se poskytovatelé webhostingu snaží celý proces co nejvíce usnadnit.

80 % internetu zabírají jednoduché weby, které zpravidla obsahují: 

  • hlavní stranu
  • pár stránek s obrázky a textem (např. portfolio produktů, ukázky práce, reference)
  • záložku „O nás“
  • záložku „Kontakty“ (s poptávkovým formulářem)

Stačí-li i vám takovýto nenáročný web, pak vám přijde vhod web editor s integrovaným webhostingem. Ten už v sobě obsahuje přesně takový hosting, který pro tvorbu svých webových stránek potřebujete. 

Už schází jen doména

V tom případě zbývá jen registrovat doménu a můžete začít tvořit.

S naším WebEditorem máte na výběr ze dvou plánů:

  • WebEditorem Free máte web zdarma (resp. za cenu domény) – vytvoříte ale jen 2 stránky s maximální velikostí 100 MB.
  • WebEditor Premium vám už nabídne neomezený počet stránek s kapacitou 3 GB, takže se více hodí pro podnikatele a firmy.

WebEditor vám v obou případech nabídne na 80 předpřipravených šablon: vyberete si tu, která se nejvíce hodí pro vaše účely, doplníte vlastní text a obrázky a během hodinky máte hotovo.

Více informací najdete na stránce o WebEditoru.

Další příjemné zjednodušení je druhá možnost: webhosting s předinstalovaným CMS (nejčastější variantou je tzv. WordPress hosting). Například u Webglobe máte CMS WordPress, OpenCart nebo PrestaShop nainstalované na 1 kliknutí.

Co kdyby stačila jen 1?

Upozorňujeme, že toto řešení je vhodné opravdu jen pro „hobíky“. Podnikatelský web si s jeho pomocí neuděláte.

Chcete-li web úplně zadarmo, můžete k tomu využít jednoduché nástroje typu Google Sites, které vám kromě webhostingu zařídí i doménu, respektive subdoménu. 

To znamená, že stránky poběží například na adrese www.sites.google.com/mujweb. (Doménu si v Google ale můžete snadno přidat a web na ni přesměrovat.)

Google editor je absolutně intuitivní, jeho možnosti jsou však omezené. I s nimi se v něm dá udělat pěkný web, jak ukazují tyto příklady.

Web zdarma si postavíte i na free webhostingových službách, jako je endora.cz.


Autor článku
Jan Dvořák

Ať už cílíte specifické zákazníky nebo celý svět, vybavíme Vás účinným arzenálem.

Sdílejte článek