• Blog
  • WordPress
  • WordPress SEO Checklist: 17 kroků, které vám pomůžou dobýt Google

Jan Dvořák

Publikováno 10. června 2025

WordPress SEO Checklist: 17 kroků, které vám pomůžou dobýt Google

WordPress

7 min

Jan Dvořák

Publikováno 10. června 2025

Otevřený notebook se stránkou vyhledávače Google

Chcete, aby váš WordPress web byl vidět? Začněte s tímto WordPress SEO checklistem, který vás krok za krokem provede vším, co je třeba pro úspěšnou SEO optimalizaci WordPressu. Tento checklist slouží nejen jako rychlý přehled, ale i jako rejstřík. Klikněte na jednotlivé body pro detailní návod. 

Váš SEO Checklist pro WordPress: 

Tenhle checklist vám pomůže vyřešit kompletní SEO pro WordPress.  

Pro další informace a užitečné odkazy na návody klikněte na kterýkoliv bod v seznamu. 

Technické nastavení 

  1. Založte Google Search Console a Analytics 
  2. Používejte HTTPS (SSL certifikát) 
  3. Nastavte přátelské URL 
  4. Zrychlete web pomocí cache a optimalizace 
  5. Zajistěte responzivitu pro mobily 

️WordPress on-page SEO 

  1. Nainstalujte SEO plugin pro WordPress 
  2. Nastavte meta tagy (title, meta description) 
  3. Používejte strukturovaná data (Schema markup) 
  4. Správně používejte nadpisy H1-H6 
  5. Pracujte s klíčovými slovy v obsahu 
  6. Optimalizujte obrázky a alt texty 
  7. Nezapomeňte na interní prolinkování obsahu 
  8. Implementujte breadcrumbs (drobečkovou navigaci) 

Indexace a struktura webu 

  1. Vytvořte XML sitemap a robots.txt 
  2. Nastavte kanonické URL a přesměrování (301) 

Off-page SEO a monitoring 

  1. Budujte zpětné odkazy (off-page SEO) 
  2. Provádějte pravidelný WordPress SEO audit 

1.Založte si Google Search Console a Analytics

Bez měření není zlepšování. Tohle měření máte navíc u Googlu zdarma! 

2. Používejte HTTPS (SSL certifikát)

SSL certifikát zajišťuje šifrované spojení mezi webem a návštěvníkem. Google ho považuje za důležitý faktor pro důvěryhodnost i SEO. 

Přečtěte si o SSL a jeho významu více na našem blogu

3. Nastavte přátelské URL

Přátelské URL adresy jsou krátké, výstižné a obsahují klíčová slova. Je to detail, který pomáhá hlavně uživatelům vašeho webu. 

Jak nastavit trvalé odkazy ve WordPressu krok za krokem? Mrkněte na náš návod. 

4. Zrychlete web pomocí cache a optimalizace

Rychlost webu je klíčová nejen pro uživatelský zážitek, ale i pro SEO optimalizaci. Rychlejší weby mají nižší míru opuštění, vyšší míru konverze a to má Google rád. 

Zpomalený web může kompletně zruinovat vaši snahu o on page SEO i off page SEO WordPress strategie, protože uživatelé jednoduše odejdou dřív, než vůbec něco uvidí. 

Cache plugin vám pomůže i s optimalizací. Zde je návod na nastavení LiteSpeed Cache WP pluginu.  

5. Zajistěte responzivitu pro mobily

Mobilní zařízení dnes dominují webovému provozu. Google při hodnocení webů používá tzv. mobile-first indexing, což znamená, že mobilní verze vašeho webu je pro SEO klíčová. 

6. Nainstalujte si WordPress SEO plugin

WordPress SEO pluginy vám ušetří spoustu práce, protože automatizují mnoho důležitých úkonů, jako je tvorba sitemap, meta tagů nebo breadcrumbs (těmto pojmům se věnujeme níže v článku). 

Mezi 3 nejpoužívanější SEO pluginy patří Rank Math, Yoast SEO a All in One SEO. Pokud začínáte nebo chcete maximum funkcí zdarma, Rank Math je jasný vítěz. 

Plugin  Výhody  Nevýhody 
Rank Math  Moderní rozhraní, podpora strukturovaných dat, AI návrhy, nejlepší poměr výkon/cena  Pro začátečníky může být trochu robustní 
Yoast SEO  Dlouholetá klasika, přehledné hodnocení SEO a čitelnosti  Omezené funkce v bezplatné verzi 
AIOSEO  Snadné nastavení, dobrá lokalizace  Méně podrobných funkcí než Rank Math 

 SEO je jedna z věcí, se kterou skvěle pomůže umělá inteligence. Podívejte se na nejlepší AI WordPress pluginy pro SEO.  

7. Nastavte meta tagy (title, meta description)

Meta tagy – konkrétně titulek a popis – jsou tím, co uživatelé vidí ve výsledcích vyhledávání.  

Jsou zásadní pro proklikovost i pro hodnocení relevance obsahu. 

8. Používejte strukturovaná data (Schema markup)

Strukturovaná data pomáhají Googlu lépe pochopit obsah na stránce. Díky nim můžete ve výsledcích vyhledávání získat tzv. rich snippets, které zvyšují viditelnost. 

Schema markup můžete nahrát pomocí WordPresss SEO pluginu. 

9. Správně používejte nadpisy H1-H6

Správné značkování nadpisů (headerů) usnadňuje čtenářům orientaci v textu a Googlu pochopení jeho struktury. Je to základní kámen WordPress on page SEO. 

  • 1x H1, ostatní hierarchicky (H2, H3…) 

10. Pracujte s klíčovými slovy v obsahu

Bez správné práce s klíčovými slovy (KW) nebude vaše SEO optimalizace WordPressu vůbec fungovat. Důležité je jejich přirozené použití v textu, nadpisech i meta. 

11. Optimalizujte obrázky a alt atributy

Optimalizované obrázky (tzn. zmenšené) urychlují načítání webu. Správné alt atributy (popisky) pomáhají s přístupností i SEO – díky nim Google ví, co na obrázku je. 

  • Komprimujte velikost obrázků. 
  • Použijte formát obrázku WebP. 
  • Dejte si tu práci a vyplňte alt atributy u obrázků. 

S kompresí obrázků vám pomohou WordPress SEO pluginy. 

12. Nezapomeňte na interní prolinkování obsahu

Interní odkazy pomáhají Googlu pochopit strukturu webu a zároveň udrží návštěvníky na vašem webu.  

Klíčové je nabídnout další hodnotný obsah (blogové články, nápovědu apod.) a zároveň vytvořit organický funnel – z blogového článku vést na konkrétní relevantní produkt.  

Na interní prolinkování článků můžete využít WordPress pluginy, např. Internal Link Juicer, který je zdarma. Pro pokročilejší práci je tu pak placený Link Whisper, který zmiňujeme i v našem článku Nejlepší AI pluginy pro WordPress SEO optimalizaci

13. Implementujte breadcrumbs

Drobečková navigace (breadcrumbs) pomáhá vyhledávačům i návštěvníkům porozumět hierarchii webu. Hodí se především u složitých webů s mnoha podstránkami. 

Drobečková navigace SEO optimalizace WordPress

Příklad drobečkové navigace v nápovědě Webglobe. 

Mnohé WordPress SEO pluginy ji umožňují zapnout jediným klikem. Pomůže vám s ní RankMath, Yoast SEOAll in One SEO. 

14. Vytvořte XML sitemap a robots.txt

Sitemap a robots.txt jsou naprosté základy technické SEO optimalizace. 

Sitemapa pomáhá Googlu najít a indexovat všechny důležité stránky vašeho webu. Soubor robots.txt pak říká, co se má nebo nemá indexovat. 

Vygenerujte je snadno přes některý z výše zmíněných SEO WP pluginů a nahrajte do své Google Search Console (zde je návod přímo od Googlu).  

15. Nastavte kanonické URL a přesměrování (301)

Duplicitní obsah (stránky dostupné přes více URL s www / bez www / s lomítkem / bez lomítka) mate roboty a snižuje autoritu webu. 

Kanonické URL říkají vyhledávačům, kterou verzi mají indexovat. 301 přesměrování uživatele i robota automaticky přesměruje na správnou stránku. 

Ve WordPressu můžete canonical tagy i přesměrování snadno nastavit přímo v administraci bez nutnosti úpravy kódu pomocí některého SEO pluginu (Rank Math nebo Yoast). 

16. Budujte zpětné odkazy (off-page SEO)

Off page SEO WordPress strategie budují autoritu vašeho webu mimo samotné stránky. 

Základem je linkbuilding – budování zpětných odkazů na vaše stránky z jiných webů. 

Kvalitní backlinky patří mezi nejvýznamnější hodnoticí signály pro Google. 

  • Buďte aktivní v komunitách 
  • Získejte odkazy z oborových webů 
  • Nabídněte blogové články jiným webům (guest blogging)  
  • Vydávejte tiskové zprávy 

17. Provádějte pravidelný WordPress SEO audit

Pravidelný audit odhalí chyby, zpomalující faktory i příležitosti ke zlepšení.  

Pokud si nejste jisti, oslovte WordPress SEO experta, který vám pomůže najít cestu vpřed. 

Podívejte se na 10 ověřených kroků, které vám pomohou zrychlist WordPress

Užitečné odkazy na závěr 

Jan Dvořák

Jsem hlavní copywriter a redaktor Webglobe blogu s více jak 200 blogovými články, případovými studiemi a e-booky na kontě. Poradím vám především s on-line marketingem, SEO a tvorbou webu na WordPressu.

Více mých článků

Zapište se do našeho newsletteru Přihlásili jste se k odběru novinek

Nechte si od nás posílat zajímavé nabídky, novinky a články. Váš email byl úspěšně přidán.
Pole je povinné se správným email formátem