Proč doména .COM vládne světu a jak může změnit váš byznys? Vyrazte se svým webem za hranice a oslovte globální publikum. Zde je 8 důvodů, proč ji potřebujete.
.COM je letitá celebrita mezi doménami. Patří mezi první domény vůbec – byla uvedena již v roce 1985 a od té doby je zlatým standardem pro komerční webové stránky.
Její používání vaší značce dodá mezinárodní prestiž a důvěryhodnost.
Když zákazníci po celém světě vidí .COM, berou váš web hned o něco vážněji. Je to vstupenka do globálního světa internetu.
.COM patří mezi takzvané generické domény. Je to zkratka pro commercial a původně byla vyhrazena pro komerční projekty. Patří mezi nejoblíbenější a suverénně nejpoužívanější doménové koncovky vůbec.
S prestiží jde ruku v ruce důvěra. Uživatelé internetu vnímají .COM jako standardní a důvěryhodnou doménu.
Jsou na ni zvyklí a automaticky předpokládají, že stránky s touto TLD jsou legitimní a profesionální.
Graf převzat z webu growthbadger.com.
Plánujete-li expanzi na zahraniční trhy, .COM doména vám to výrazně usnadní.
Místo registrace různých národních domén pro každý trh můžete používat jednu univerzální TLD.
To zjednodušuje správu webu a marketingových kampaní napříč regiony.
Odborníci na SEO se víceméně shodují, že weby s .COM příponou často dosahují lepších pozic ve vyhledávačích.
A naopak jmenují domény, jimž byste se měli obloukem vyhnout).
Není to ale tak, že by Google weby na .COM doméně plošně upřednostňoval. Jak jsme řekli před chvilkou, .COM má prestiž a budí důvěru, což vede k tomu, že na takové weby ve vyhledávání kliká více lidí.
Návštěvnost a CTR patří mezi vedlejší, ale důležité SEO metriky, které Google zohledňuje.
A naopak jmenují, domény jimž byste se měli obloukem vyhnout.
Není to ale tak, že by Google weby na .COM doméně plošně upřednostňoval. Jak jsme řekli před chvilkou, .COM má prestiž a budí důvěru, což vede k tomu, že na takové weby ve vyhledávání kliká více lidí.
Návštěvnost a CTR patří mezi vedlejší, ale důležité SEO metriky, které Google zohledňuje.
Mezinárodní zákazníci budou k vaší adrese psát .COM automaticky, ať chcete, nebo ne.
Statistiky tu mluví celkem jasně: je 3,8⨉ pravděpodobnější, že napíší .COM než cokoliv jiného.
Uživatelé internetu jsou na tuto koncovku prostě zvyklí. Její registrací si snížíte riziko překlepů a zjednodušíte marketingové kampaně.
Máte problém najít svou vysněnou doménu na koncovce .CZ nebo .EU?
Spousta, především typicky českých jmen, je na .COM stále dostupná. S .COM doménou máte větší šanci najít vhodný a relevantní název pro svůj byznys.
A kdy je naopak lepší doména .CZ? To se pro změnu dočtete zde.
Registrace více domén, .COM především, vám pomůže ochránit vaši značku před konkurencí a napodobiteli, kteří chtějí parazitovat na vašem úspěchu.
Pokud vlastníte pouze .CZ doménu, někdo jiný si může zaregistrovat stejnou značku s .COM příponou a využít vaší reputace – což se také často zneužívá například k šíření phishingu.
S .COM se nejlépe ochráníte na globálním trhu.
V počtu registrací .COM doména suverenně vede (zdroj: statista.com). Registrujte si tu svou, dokud je volná.
.COM domény mívají vyšší hodnotu a mohou být cenným aktivem.
Pokud někdy plánujete prodej svého byznysu nebo jeho části, vlastnictví .COM domény může zvýšit jeho atraktivitu pro potenciální kupce.
I na prodeji samotné adresy můžete pěkně vydělat.
Vezměte si příklad z Facebooku, který v chtěl v roce 2010 odkoupit doménu fb.com. Původnímu majiteli za ni musel zaplatit neuvěřitelných 8,5 milionu dolarů.
Ať už jste začínající podnikatel nebo zkušený byznysmen, vlastnictví .COM domény může být klíčovým faktorem pro váš úspěch na světovém trhu.
Od globálního dosahu a prestiže přes lepší viditelnost ve vyhledávačích až po ochranu značky a investiční hodnotu, .COM doména vám otevře dveře k novým příležitostem a zákazníkům po celém světě.
Sdílejte článek
Proč věci na různých místech, když je můžete mít na jediném?