Doménové koncovky, to není jen .CZ, .SK, .COM… Ve skutečnosti máte více jak 380 možností. Ale vyplatí se vám je využít? Celou polovinu domén, které Webglobe spravuje (123 583 z 227 100), tvoří domény .CZ. Důvodů pro to je hned několik. Zde si řekneme, proč pro český web nejlépe funguje národní doména .CZ.
Když se tu bavíme o doménách, myslíme TLD (Top Level Domain), tedy její „koncovku“. Chcete-li se lépe zorientovat v terminologii, přečtěte si nejdříve článek Co je to doména.
Nutit zákazníky myslet se nevyplácí. Češi na konec domény .CZ píšou už automaticky.
Kupte si .COM a garantujeme vám, že deset procent lidí do vyhledávače stejně zadá .CZ (a pravděpodobně skončí u vaší konkurence, která si volné domény obsadí).
Zaregistrujte si některou novou TLD, třeba web.beer, a všichni budou psát web.beer.cz.
Chcete-li oslovit masy (tzn. mít tržby), držte svou fantazii na uzdě a řiďte se tím, co váš zákazník očekává.
Stejný argument se týká i tištěných materiálů. Firmy si zvykly na ně psát své URL adresy bez počátečního www. I my máme na banerech napsáno prostě webglobe.cz. Šetří to místo a zákazníci to pochopí.
Méně důvtipní však budou ve chvíli, kdy tam bude třeba webglobe.domains. Je to link? Není to link? Má za tím být ještě .CZ?
To samé platí i pro reklamu v rádiu a televizi.
Jak naivní je myslet si, že domény .BLOG, .DESIGN, .SOFTWARE apod. nějak pomohou vašemu webu zdobýt přední příčky ve vyhledávání. Googlu jsou klíčová slova v názvu domény ukradená.
Co mu ale ukradené není, je počet prokliků. Čím více jich máte, tím spíš vás bude Google zákazníkům ukazovat.
A na co lidé klikají nejčastěji? Na weby, kterým věří.
Zaparkujte své české stránky na .EU, .COM, nebo ještě hůře. ZIP apod. a budete mezi ostatními doménami vypadat přinejmenším podezřele. To platí obzvláště pro e‑shopy.
Nevybočujte z řady a zůstaňte raději u domény .CZ. Máte tak větší šanci na úspěch.
K ověření domény .CZ použijte náš vyhledávač. Ale pozor, volné domény, aspoň ty s dobrými názvy mizí rychle. Překonejte však nutkání pořídit si alternativu s TLD .EU, .COM apod. Sníží vám to tržby a z dlouhodobého hlediska na tom proděláte. To už je lepší zjistit si, komu patří doména, na kterou máte zálusk, a zeptat se, jestli by nebyla na prodej.
Tohle je také jeden silný argument. Pro mnohé je to možná ten nejsilnější: národní doména. CZ je oproti různým novotám v podstatě levná záležitost. Ročně vás vyjde na pár stovek korun.
(Ceny domén jsou orientační a bez DPH.)
Cože? Doména se nekupuje, ale jenom pronajímá? Jestli je pro vás tahle informace nová, přečtěte si náš článek Jak koupit doménu na internetu.
Sdílejte článek
Proč věci na různých místech, když je můžete mít na jediném?