V případě problémů je upřímnost vašeho admina k nezaplacení
Jakou dostupnost vám garantuje váš poskytovatel webhostingu? Je to 99,99%? Nebo rovnou 100%?
S dostupností se dá různě marketingově kouzlit a většinou jde o klamavou reklamu. Například stačí, když do ní nezapočítáte lokální výpadky, týkající se jen malého množství služeb. Pak se snadno dostanete na 99,99% uptime. (Pro představu: 0,01 % se rovná výpadku o maximální délce 52 minut za celý rok.)
Výpadkům se nevyhnete ani na sebelepší, sebemodernější, sebezapezpečenější infrastruktuře.
Můžete mít několik úrovní bezpečnostních pojistek a stejně se jednou za čas stane, že selžou všechny naráz.
Důležité je, jak se k výpadku jako poskytovatel postavíte a jak dobře máte zpracované krizové scénáře pro různé nečekané situace.
„Vždycky se snažíme být vůči našim klientům féroví. Otevřeně mluvíme o svých chybách a neslibujeme to, čemu bychom sami nevěřili.“
Tomáš Kostka, Director of Custom Business Solutions ve Webglobe
Nejčernější možný scénář: Jak jsme zvládli výpadek, který neměl nikdy nastat
Pro serverová řešení máme ve Webglobe vyčleněných několik desítek extrémně výkonných fyzických serverů, oddělených od těch pro hostingové služby.
Na nich běží naše virtualizační clustery, zajišťující vysokou dostupnost naší infrastruktury na míru.
Ty jsou postavené tak, aby selhání jednoho virtuálního serveru neohrozilo služby ostatních na stejném clusteru.
Když padnou dva nebo tři, v tu samou chvíli, stále se nic moc neděje.
Jenže jednoho dne se shodou naprosto nemožných událostí stalo, že bez jakýchkoliv předchozích indikací spadl rovnou celý virtualizační cluster.
Na něm běžely stovky firemních webů, jejichž tržby byly v tu chvíli v ohrožení. A jedním z těch, který výpadek bolel nejvíce, bylo Bonami. Každá minuta nefunkčního webu je stojí několik desítek tisíc korun.
„Pro mě bylo důležité vědět více detailů než klasické ‚máme výpadek naši administrátoři pracují na vyřešení’. Pro krizové řízení během výpadku jsou přesné informace kritické.”
Martin Patočka, CTO Bonami
Aktivace krizového plánu: Zákazníci na prvním místě
Všechny zákazníky na clusteru jsme proto neprodleně kontaktovali a předali jim všechny informace, které jsme v tu chvíli měli k dispozici.
Zároveň jsme spustili krizový plán, připravený pro podobné situace, dedikovali jsme tým techniků, který měl za úkol situaci co nejrychleji vyřešit.
Díky transparentní komunikaci v Bonami minimalizovali škody
Bonami mezitím spustilo svůj vlastní krizový scénář: okamžitě zastavili PPC kampaně, utlumili logistiku ve skladu, obvolali zákazníky, kterým v tu chvíli nemohli zásilky doručit, připravili oficiální vyjádření na sociální sítě a čekali, až od nás dostanou zelenou.
Tím minimalizovali škody a ušetřili si statisíce zbytečně vynaložených korun.
6 úmorných hodin, ale vše se povedlo do puntíku obnovit
Poté, co se nám podařilo odhalit příčinu výpadku (na vině byla jedna používaná storage technologie), zbývalo data už jen obnovit. Jenže těch dat bylo dohromady 360 TB.
Získat je bez ztráty zpět dalo zabrat. Poslední služby byly zpět on-line po téměř 6 hodinách.
Celou tu dobu jsme byli se zákazníky v kontaktu a předávali jim aktuální informace od našich techniků.
„Za sebe tleskám. Celá situace byla pro všechny komplikovaná, ale takhle vypadá dobře zvládnutá krizová komunikace!”
Martin Patočka, CTO Bonami
Chcete stejně proaktivní, otevřený přístup a jistotu, že se o vás někdo stará 24/7? Nechte si od nás navrhnout plně managovanou infrastrukturu na míru.