Až 80% slevy! Nenechte si ujít Black Friday. Vše pro web za zlomek ceny. 

Správa souhlasu s marketingem ve WebEditoru a WebShopu

Chcete-li se na svém webu nebo e-shopu věnovat marketingovým aktivitám, musíte před zasláním jakýchkoli materiálů získat souhlas svých uživatelů. Funkce souhlasu s marketingem v panelu nástrojů WebEditoru vám to usnadní.  Doporučujeme vám začít vytvořením zásad ochrany osobních údajů, které zobrazíte svým zákazníkům.   Po jejich vytvoření je můžete zobrazit v kontaktním formuláři na své webové stránce nebo v pokladně e-shopu. Pokud zákazník souhlasí se zásadami a chce udělit souhlas, může zaškrtnout políčko na příslušném místě a informace o souhlasu se odešlou do profilu zákazníka v sekci Kontakty na panelu nástrojů WebEditoru. 
Poznámka: Přestože tato funkce umožňuje získat souhlas, za úplné dodržení předpisů jste zodpovědní vy. Doporučujeme vám proto seznámit se s nařízením GDPR nebo jakýmikoli jinými místními zákony, které se mohou vztahovat na vaši činnost. 

Krok 1 Nastavte si zásady ochrany osobních údajů 

Při získávání souhlasu s marketingem potřebujete zásady ochrany osobních údajů, aby si zákazníci mohli ověřit, s čím souhlasí. Zaškrtávací políčka souhlasu s marketingem můžete aktivovat i bez zásad ochrany osobních údajů, ale důrazně doporučujeme vytvořit si je, abyste zaručili soulad s předpisy. 
  1. Zásady ochrany osobních údajů můžete spravovat v řídícím panelu WebEditoru. Přejděte do části Nastavení a Zásady ochrany osobních údajů. 
  2. Klikněte na Přidat zásady ochrany osobních údajů. 
  3. Do pole napište své zásady ochrany osobních údajů. Můžete je napsat od začátku nebo kliknout na tlačítko Vytvořit zásady, čímž přidáte výchozí soubor podmínek a nahradíte šablonu obchodních údajů svými vlastními. 
  4. Po dokončení textu klikněte na Uložit a publikovat.
Když máte zásady ochrany osobních údajů, vedle políčka souhlasu s marketingem se zobrazí odkaz v kontaktním formuláři nebo při platbě v e-shopu, podle toho, kde chcete souhlas získat. Může se také zobrazit v zápatí vaší webové stránky. 

Krok 2 Povolte sbírání souhlasu s marketingem 

Aktivní sbírání souhlasů můžete realizovat na dvou různých místech: v kontaktním formuláři na vaší webstránce nebo v pokladně vašeho e-shopu. 

Kontaktní formulář 

  1. V editoru WebEditoru vyberte svůj kontaktní formulář. 
  2. Klikněte na Upravit kontaktní formulář. 
  3. V zobrazeném menu klikněte na Marketingový souhlas. 
  4. Přepněte zaškrtávací políčko Zobrazit do polohy ZAPNUTO. 
  5. Upravte text zaškrtávacího políčka v poli v dolní části okna. 
  6. Po dokončení klikněte na Uložit. 
Vaši zákazníci mohou nyní při vyplnění formuláře na webu zaškrtnout políčko souhlasu s marketingem.  

Pokladna e-shopu 

  1. Přejděte do řídícího panelu e-shopu. 
  2. Z nabídky vlevo vyberte Nastavení a Obecné. 
  3. Přejděte dolů na Nastavení pokladny a Souhlas s marketingem a zaškrtněte políčko Požádat zákazníky o odběr marketingových sdělení. 
  4. Upravte text zaškrtávacího políčka v poli v dolní části stránky. V pravé části stránky uvidíte náhled toho, jak bude zaškrtávací políčko vypadat v pokladně. 
  5. Klepněte na Uložit. 
Zaškrtávací políčko souhlasu s marketingem bude nyní viditelné pro vaše zákazníky v pokladě e-shopu. 

Spravujte souhlas v části Kontakty na panelu nástrojů WebEditoru 

Jakmile vaši zákazníci odsouhlasí marketingovou komunikaci, informace se uloží do profilu každého zákazníka v sekci Kontakty na panelu nástrojů WebEditoru.   Tam můžete spravovat a sledovat stav souhlasu vašich zákazníků. 

Kde můžu vidět stav souhlasu zákazníka? 

Na stránce každého jednotlivého kontaktu se na pravé straně zobrazí políčko Souhlas s marketingem.  Když zákazník udělí souhlas, přepínač se nastaví do polohy ZAPNUTO a políčko bude označeno jako přihlášené. Rovněž budou označeny kontaktní kanály, na které se souhlas vztahuje, například e-mail a telefon.  Pokud zákazník neudělil souhlas, přepínač bude nastaven do polohy VYPNUTO a políčko bude označeno jako odhlášené. 

Změna stavu souhlasu 

Stav souhlasu můžete změnit ručně. Tato možnost může být relevantní například v případě, že zákazník udělil souhlas, ale poté si to rozmyslel a chce se odhlásit.   Může se také stát, že zákazník udělí souhlas telefonicky nebo osobně a požádá vás, abyste jej zaregistrovali jeho jménem.  Pokud se zákazník zaregistroval a chce se odhlásit, můžete jej odhlásit pouhým posunutím přepínače na jeho stránce Kontakty do polohy VYPNUTO.  Pokud vás zákazník požádá, abyste jej zaregistrovali manuálně, musíte přepnout přepínač na jeho stránce do polohy ZAPNUTO  Když tak učiníte, budete vyzváni, abyste zaznamenali, jak zákazník udělil svůj souhlas (např. telefonicky, e-mailem atd.) a které kanály má m marketingová komunikace pokrývat. 
Poslední aktualizace: