10. 7. 2024
Online marketing

Získejte více odběratelů a zvyšte dosah newsletterů

V tomto článku se s vámi podělíme o 15 osvědčených tipů, jak rozšířit seznam odběratelů vašich e‑mailů.

Tereza Miková

Usnadněte lidem registraci k odběru

Základní pravidlo je: když po lidech něco chcete, maximálně jim to usnadněte


To znamená, že čím jasněji uvidí návštěvníci vašeho webu výzvu, aby se registrovali k odběru newsletteru, tím spíše se do něj zaregistrují.


Podívejte se na svůj web a ujistěte se, že nemáte registraci jen někde v zápatí, kde ji málokdo najde. Tím byste se připravili o spoustu potenciálních odběratelů. 


Nebojte se na různá místa stránek přidat více příležitostí k registraci. Můžete mít registrační formulář, pop up okno, výzvu k registraci na postranním panelu nebo v obsahu, a klidně i v horní liště webu.

Nainstalujte si plugin pro postranní panel a přidejte do něj kód svého přihlašovacího formuláře.

Ukázka z webu Remotive

Remotive má na své stránce výzvu k registraci hned na 3 místech.

Spokojte se jen s e‑mailem

Usnadněte lidem nejen přístup k registraci, ale také její vyplnění

Zamyslete se, jaké informace v registračním formuláři vyžadujete. Jméno, příjmení, email, telefonní číslo, něco dalšího?

Když pro svůj seznam e‑mailových adres nepotřebujete znát jména odběratelů, nechtějte je po nich. Budete jim někdy volat nebo posílat zprávy na telefon? Pokud ne, tak je nežádejte o číslo.

vČím méně osobních dat budete chtít, tím více e‑mailových odběratelů získáte. 

Požadujte tedy pouze o údaje, které potřebujete, abyste mohli začít. Další informace, si můžete vyžádat později. Takovému způsobu sběru dat se říká progresivní profilování.

Řekněte lidem, co přesně je čeká

Když lidé nebudou vědět, co mohou od vašeho newsletteru čekat a jakou přidanou hodnotu jim přináší, nepřihlásí se k jeho odběru. 

Co přesně za sdílení své e‑mailové adresy noví zájemci dostanou, jim musí být na první pohled jasné, a také by to měli dostat hned po zaregistrování.

Tchibo vás přehledně informuje, co za svůj e‑mail získáte

Ukázka z webu Tchibo

Pochlubte se recenzemi

Lidé nedají svou e‑mailovou adresu jen tak někomu. Chtějí vědět, že nabízíte kvalitu a vyznáte se ve svém oboru. Zahrnutí recenzí přidá vašemu obsahu na hodnotě.

Když u registračního formuláře ukážete recenze spokojených zákazníků, reference nebo případové studie, vzbuzujete v návštěvnících důvěru, což vám pomůže získat více odběratelů e‑mailů.

Na webu Culturenet zakomponovali k registraci odběru recenzi čtenáře a navíc použili i originální text tlačítka.

Ukázka z webu Culturenet

Vylepšete svou výzvu k registraci

Pokud stále jako výzvu k akci používáte obyčejné „Přihlásit se k odběru“, je na čase to změnit. Odlište se od stovek ostatních a vyzkoušejte něco akčnějšího.

Oživte svou výzvu k registraci tím, že do ní zakomponujete nějakou odměnu nebo slevu za přihlášení, např. „Chci slevu“ nebo „Zaregistrovat zdarma“. 

Slovo „zdarma“ v tlačítku pro přihlášení naznačuje, že čtenáři dostanou něco, za co by jinak museli zaplatit – tedy něco hodnotného.

Text tlačítka můžete také přizpůsobit svému oboru, obsahu newsletteru nebo cílové skupině odběratelů.

Dedoles vyřešil registraci jako hru o odměnu. Nápad je to dobrý, ale na textech by ještě měli zapracovat.

Ukázka registrace z webu Dedoles

Vytvořte blog, ke kterému se lidé mohou přihlásit

Pokud ještě neblogujete, měli byste začít. Kvalitní blogové příspěvky vám pomohou získat nejen nové odběratele, ale také lepší hodnocení ve vyhledávačích


Tím ale výhody blogu rozhodně nekončí, souvisí s ním i několik dalších tipů, které probereme na dalších řádcích.

Přidejte opt-in na konec blogových článků 

Jen 20 % lidí z vašeho článku přečte víc než nadpis. Dočtou-li až do konce, znamená to, že jste je zaujali. To je pro vás skvělá příležitost nasměrovat je na přihlášení odběru e‑mailů. 

Přidejte výzvu k registraci do představení autora článku nebo na konec každého blogového příspěvku. Je to skvělý způsob, jak rozšířit seznam odběratelů.

Můžete použít některý z widgetů od OptinMonster, který přidáte na konec článku. Mají i plugin pro WordPress.

Napište článek jako hostující autor

Pokud se v nějakém tématu dobře orientujete, napište o něm článek a nabídněte ho k publikování blogům nebo webům, které s vámi sdílí cílovou skupinu

Vystavení novému publiku vám pomůže rozšířit seznam kontaktů.

Přidejte do představení autora nebo do obsahu článku výzvu k registraci, aby se čtenáři mohli přihlásit k odběru vašeho vlastního blogu nebo newsletteru.

Dejte do formuláře zaškrtávací políčko

Pokud používáte WordPress, s pluginem WPForms můžete do jakéhokoli webového formuláře přidat zaškrtávací políčko odběru

Čtenáři se tak mohou přihlásit k odběru vašeho newsletteru při odesílání kontaktního formuláře nebo jakéhokoli jiného formuláře. Je to jednoduché a navíc v souladu s GDPR.

Vy se staráte jen o to, aby byl plugin aktuální – na dostupné aktualizace vás WordPress vždy upozorní. 

Zaškrtávací políčko odběru newsletteru v přihlašovacím formuláři je snadný způsob, jak získat nové adresy.

Zaškrtávací políčko odběru newsletteru v přihlašovacím formuláři

Požádejte své čtenáře o sdílení

Přidejte do svých marketingových e‑mailů tlačítka pro sdílení na sociálních sítích a výzvu ve smyslu „Pošlete to dál“. 

Tímto způsobem získáte přístup k přátelům, kolegům a dalším příjemcům a otevřete si dveře k rozšíření svého seznamu kontaktů. 

Do dolní části svého newsletteru nezapomeňte přidat také jednoduchý textový odkaz přihlášení k odběru, aby se mohli snadno přihlásit i lidé, kteří dostanou přeposlané e‑maily.

Newsletter Webflow má na konci výzvu ke sdílení s přáteli a odkazy na sociální sítě.

Ukázka z newsletteru Webflow

Zakomponujte registraci do podpisu v e‑mailu

Dejte celé firmě do e‑mailového podpisu hypertextový odkaz s výzvou k odběru newsletteru. Pomůže vám to přivést lidi na webovou stránku, kde se zaregistrují do seznamu kontaktů. 

Navíc, pokud s nimi už vedete e‑mailovou konverzaci, přihlášení k odběru vašich newsletterů může být přirozeným dalším krokem.

Zkuste dát na web vyskakovací okna

Vyskakovací okna se postarají o to, že návštěvníci webové stránky váš registrační formulář rozhodně nepřehlédnou

Můžete si vybrat, jestli chcete, aby se vyskakovací okna zobrazila:

  • předtím, než uživatel odejde, 
  • když se uživatel posune do určité hloubky stránky 
  • nebo poté, co uživatel na stránce strávil nějaký čas.

Když je jich moc mohou být pop up okna nepříjemná, proto je používejte jen ve vhodných chvílích a s citem.

Vyskakovací okno s registrací, které se objeví před opuštěním webu 4camping.

Vyskakovací okno na webu 4camping

Myslete také na mobilní uživatele: ujistěte se, že se vyskakovací formulář snadno zavírá a používejte pop up okna, která na mobilních zařízeních nevyplňují celou obrazovku

Pokud hledáte něco méně rušivého, slide-in/slide-out formuláře také dokáží svým pohybem přitáhnout pozornost, ale na rozdíl od vyskakovacích oken neblokují celou stránku.

Propagujte newsletter na sociálních sítích

Pomozte lidem najít svůj newsletter rychleji a sdílejte ho na sociálních sítích. 

Rozšiřujte dál svou síť kontaktů tím, že budete vytvářet kvalitní bonusový obsah, jako jsou e‑booky nebo video návody. Sdílejte je v příspěvcích na LinkedInu, Facebooku, YouTube…

Nabídněte zájemcům stažení bonusového obsahu zdarma a požádejte je o e‑mailovou adresu výměnou za PDF dokument nebo odemčení videa.


Publikujte kvalitní obsah, který čtenáři ocení

Nejúčinnější formou marketingu je šeptanda – word of mouth. Když o vašem newsletteru někdo hezky mluví nebo ho sdílí na sociálních sítích, přinese vám to nové registrace. 

K tomu ovšem potřebujete skvělý obsah. Při jeho tvorbě se zaměřte na následující věci:

  • Nabídněte svým čtenářům řešení nějakého konkrétního problému.
  • Sdílejte s nimi praktické tipy, které by se jim mohly hodit.
  • Uveďte příklady, které jim pomohou pochopit, o čem mluvíte.

Zvažte placenou reklamu

Jedním z účinných způsobů, jak přilákat nové odběratele newsletteru, je samozřejmě také cílená reklama. Propagovat svůj obsah můžete na Facebooku, Instagramu, Seznamu, Googlu i pomocí influencerů nebo affiliate partnerů.

Když spustíte placené reklamy, oslovíte i lidi, kteří by vás organicky nenašli. A pokud je váš obsah zaujme, získáte nové odběratele.

Závěrečné shrnutí

Než tedy vytvoříte svůj první newsletter, zjistěte si, co vaše publikum považuje za „hodnotný obsah“. Teď už totiž víte, že každý newsletter by měl obsahovat informace, které jsou pro čtenáře užitečné a zajímavé

Dále se ujistěte, že vaše nabídka lidem skutečně přináší „přidanou hodnotu“. To znamená, že by ideálně měla čtenářům nabízet něco, co jinde nenajdou.

zviditelnit svou výzvu k registraci. Přesvědčte se, že ji lidé na webu snadno najdou a že jim jasně říká, proč by se měli přihlásit. 

Nakonec nezapomeňte požádat své čtenáře o pomoc s šířením newsletteru. Čím více lidí váš obsah uvidí, tím větší bude jeho dopad.

Autor článku
Tereza Miková

Ať už cílíte specifické zákazníky nebo celý svět, vybavíme Vás účinným arzenálem.

Sdílejte článek

Výbava pro váš onlinový svět

Proč věci na různých místech, když je můžete mít na jediném?